Bilde av bibliotekar Dag Einar som holder bøker fra Stavanger-forfattere og et skjerf med fotballaget Viking

Om dette arrangementet

Bibliotek
Sted / Rom
Foajeen
Målgruppe

Bok & Kaffe: Bøker fra Stavanger

Historier fra oljehovedstaden!

Bok & Kaffe har tidligere presentert bøker fra både Bergen og Oslo, og nå er turen kommet til Rogalands kulturbastion, Stavanger! Oljehovedstaden har fostret opp kjente navn som Alexander Kielland, Sigbjørn Obstfelder og Tore Renberg, men det er også mange andre dyktige forfattere som skriver både fra og om byen.

Bibliotekar Dag Einar er født og oppvokst i Stavanger, og har god kjennskap til hva som finnes av litterære gullkorn. Er det noe spesielt som kjennetegner bøkene derfra? På hvilke måter velger forfatterne å skildre byen? Og hva skal til for at man kan kalle noe for Stavanger-litteratur?

Hør Dag Einar gi oss et lite innblikk i den litterære siden av byen, og lese fra noen av sine favoritter med autentisk Stavanger-dialekt.

Vi arrangerer Bok & Kaffe i aulaens foajé hver onsdag i hele vår. Dette er en hyggelig og uhøytidelig stund som kan inneholde alt fra bokanbefalinger og foredrag til forfattermøter.

Stikkord