Bokstart Fredrikstad Sylwia bok teaterdans lesestund

Bokstart Fredrikstad

av Perry Aarti Olsen
10.05.22
Litteraturhuset Fredrikstad og Fredrikstad bibliotek går sammen om tidenes leseløft. Vi lanserer prosjektet Bokstart. Bokstart Fredrikstad oppmuntrer deg som voksen til å lese, synge, rime og prate sammen med barnet ditt. En lesestund er hyggelig for dere begge. Når dere leser sammen, blir barnet ditt bedre til å lytte og til å uttrykke seg.

Bokstart Fredrikstad er et prosjekt som går ut på å dele ut gratis bøker og informasjonsmateriell om språkutvikling til små barn (0-3 år) og foreldrene i samarbeid med barnehager, lokalsamfunn og bibliotek.

Målet er å styrke foreldrenes rolle for barnas språk- og identitetsutvikling, og legge til rette for leselyst og barnas senere lese- og skriveferdigheter.

Bokstart gjennomføres i rundt 30 andre land. Foreningen !les har tatt initiativet til Bokstart i Norge.

Bokstart Fredrikstad er et samarbeid mellom Litteraturhuset Fredrikstad og Fredrikstad bibliotek.

Les mer om Bokstart på prosjektets egen hjemmeside: bokstartfredrikstad.no

Les nyhetssaken om Bokstart i Demokraten her

Les kronikken om Bokstart her