Barneavdelingen

Velkommen til bibliotekets barne- og ungdomsavdeling!

Fredrikstad bibliotek har en stor avdeling for barn og ungdom. Du finner den i 2. etasje. Her kan du låne bøker, sitte og lese, spille brettspill og bruke PC.

Loftet

Ungdomsrommet på biblioteket heter Loftet. Dette rommet er for ungdom fra 13 til 19 år. Her finner du bøker på norsk og engelsk i alle mulige sjangere. Her kan du gjøre lekser, spille brettspill, FIFA og andre spill på Xbox eller playstation.

Skolebesøk

Biblioteket tar i mot klasser og grupper. Send oss alltid en e-post, så setter vi av tid til deres besøk. barne-bibl@fredrikstad.kommune.no

Dersom barna ikke har lånekort fra før, må foresatte fylle ut et lånekortskjema. Det beste er om de fyller ut skjemaet digitalt her: Registrer barnet her for å få lånekort!

Her finner du lånekortskjema som kan skrives ut og sendes med elevene hjem: lanekortskjema_2022.docx

Velkommen til oss. Vi gleder oss til å få besøk!